Lyrics MV👉 https://youtu.be/tP4TTgt4nb0



[Verse 1]

Honey, when I'm above the trees

甜心 當我爬到了這裡

I see this for what it is

我看見了這全部的樣貌

But now I'm right down in it, all the years I've given

但現在我身在其中 這些年我所付出的

Is just shit we're dividin' up

就只是一堆被我們瓜分掉的垃圾

Showed you all of my hiding spots

讓你看見所有別人看不見的我

I was dancing when the music stopped

我會在音樂停止後繼續跳舞

And in the disbelief, I can't face reinvention

而在懷疑中 我無法面對新的開始

I haven't met the new me yet

我還不知道全新的我是什麼樣子


[Chorus]

There'll be happiness after you

在與你分開後 我的生活將會很快樂

But there was happiness because of you

但曾經我也因為你而感到快樂

Both of these things can be true

這些事情都是真真實實的

There is happiness

這份快樂


[Post-Chorus]

Past the blood and bruise

走過了血緣及傷痕

Past the curses and cries

走過了咒罵和哭泣

Beyond the terror in the nightfall

超越了在傍晚時出現的恐懼

Haunted by the look in my eyes

總是縈繞看著你時的我的眼中

That would've loved you for a lifetime

這雙眼曾愛過你一段時日

Leave it all behind

都把它放在過去吧

And there is happiness

而這裡只剩下快樂


[Verse 2]

Tell me, when did your winning smile

告訴我 是從什麼時候開始

Begin to look like a smirk?

你那勝券在握的微笑開始變得有些不自然?

When did all our lessons start to look like weapons

什麼時候我們該經歷的課題變得像是武器

Pointed at my deepest hurt?

拿來指向我最深的傷痛?

I hope she'll be a beautiful fool

我希望她是個美麗的傻瓜

Who takes my spot next to you

那個站在你面前 取代了我的她

No, I didn't mean that

不 我不是那個意思

Sorry, I can't see facts through all of my fury

抱歉 我無法在暴怒下看清事實

You haven't met the new me yet

你並不認識這樣全新的我


[Chorus]

There'll be happiness after me

在與我分開後 你的生活將會很快樂

But there was happiness because of me

但曾經你也因為我而感到快樂

Both of these things, I believe

這些事情 我相信

There is happiness

這份快樂


[Post-Chorus]

In our history, across our great divide

在我們的歷史中 橫跨我們人生的分界點

There is a glorious sunrise

這裡有一道榮耀的光輝

Dappled with the flickers of light

光點隨光線的閃爍忽隱忽現

From the dress I wore at midnight, leave it all behind

在我午夜穿的裙子上 都把它放在過去吧

And there is happiness

而這裡只剩下快樂


[Bridge]

I can't make it go away by making you a villain

我無法用把你當成壞人的方式讓一切過去

I guess it's the price I paid for seven years in Heaven

我想這是我為了得以置身天堂七年所付出的代價

And I pulled your body into mine

而我將你的身體拉向我

Every goddamn night, now I get fake niceties

每一個糟糕的夜晚 現在我找到了那些華而不實的漏洞

No one teaches you what to do

沒有人教你該怎麼做

When a good man hurts you

當一個好男人傷害了你時

And you know you hurt him too

你知道你也傷害了他


[Verse 3]

Honey, when I'm above the trees

甜心 當我爬到了這裡

I see it for what it is 

我看見了這全部的樣貌

But now my eyes leak acid rain on the pillow where you used to lay your head

但現在我的眼在你曾躺著的枕頭上流出了酸楚的淚

After giving you the best I had

在給你我能給的最好的一切後

Tell me what to give after that

告訴我在這之後我還能怎麼付出

All you want from me now is the green light of forgiveness

現在你想從我這得到的只有願意寬恕 往前走的我

You haven't met the new me yet

你並不認識這樣全新的我

And I think she'll give you that

而我想她會給你那些的


[Chorus]

There'll be happiness after you 

在與你分開後 我的生活將會很快樂

But there was happiness because of you too 

但曾經我也因為你而感到快樂

Both of these things can be true 

這些事情都是真真實實的

There is happiness

這份快樂


[Post-Chorus]

In our history, across our great divide 

在我們的歷史中 橫跨我們人生的分界點

There is a glorious sunrise 

這裡有一道榮耀的光輝

Dappled with the flickers of light 

光點隨光線的閃爍忽隱忽現

From the dress I wore at midnight, leave it all behind 

在我午夜穿的裙子上 都把它放在過去吧

Oh, leave it all behind

哦 都把它放在過去吧

Leave it all behind 

都讓它留在過去吧

And there is happiness

這裡只剩下快樂

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yu0312a 的頭像
    yu0312a

    妤ㄓ的歌詞翻譯部落格

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()