close
%E6%9C%AA%E5%91%BD%E5%90%8D


Lyrics MV (Taylor’s Version)👉 https://youtu.be/KZeI9I875Ig

I'm five years old
我五歲了
It's getting cold
天氣越來越冷
I've got my big coat on
我已經穿上我的大衣了
I hear your laugh
我聽見你的笑聲
And look up smiling at you
並抬頭看見你臉上的笑容
I run and run
我不斷奔跑著
Past the pumpkin patch
穿過南瓜田
And the tractor rides
而拖拉機正行駛著
Look now, the sky is gold
看看現在 天空是金色的
I hug your legs
我抱著你的腿
And fall asleep on the way home
並在回家的路上沉沉睡去

I don't know why all the trees change in the fall
我不知道為什麼所有的樹都會在秋天改變型態
But I know you're not scared of anything at all
但我知道你一點也不懼怕任何東西
Don't know if Snow White's house is near or far away
不知道白雪公主的家離我們是近是遠
But I know I had the best day with you today
但我知道今天是我和你擁有的最好的一天

I'm thirteen now
我現在十三歲了
And don't know how
並且不知道為何
My friends could be so mean
我的朋友們可以如此卑鄙
I come home crying
我回到家大哭
And you hold me tight
而你緊抱著我
And grab the keys
並且拿了鑰匙
And we drive and drive
而我們車開著開著
Until we find a town far enough away
直到我們到了足夠遠的小鎮才停下來
And we talk and window shop
而我們聊著天並逛著街
'Till I forgotten all their names
直到我忘了他們叫什麼名字

I don't know who I'm gonna talk to now at school
我不知道現在我在學校得跟誰說話
But I know I'm laughing
但我知道我正笑著
On the car ride home with you
和你一同在開回家的車途中
Don't know how long it's gonna take to feel okay
不知道要過多久才會感到好受一些
But I know I had the best day with you today
但我知道今天是我和你擁有的最好的一天

I have an excellent father
我有一個很棒的父親
His strength is making me stronger
他的勇氣使我強大
God smiles on my little brother
上帝眷顧我的弟弟
Inside and out he's better than I am
不論內外他都比我還要好
I grew up in a pretty house
我在一個漂亮的房子裡長大
And I've got space to run and hide
並且有空間去奔跑及躲藏
And I had the best days with you
而我還和你擁有最好的一天

There is a video I found
這裡有一個我從後院找到的
From back when I was three
在我三歲時的影片
You set up a paint set in the kitchen
你在廚房準備了一堆繪畫用具
And you're talking to me
並和我說著話
It's the age of princesses and pirate ships
這是一個充滿公主及海盜的年紀
And the seven dwarfs
還有七個小矮人
And Daddy's smart
而爸爸很聰明
And you're the prettiest lady in the whole wide world
你則是全世界最漂亮的女性

And now I know why the all the trees change in the fall
而現在我知道為什麼所有的樹都會在秋天改變型態
I know you were on my side
我知道你永遠站在我這邊
Even when I was wrong
即便在我是錯的時候
And I love you for giving me your eyes
而我愛你那看著我的雙眼
Staying back and watching me shine
守在我身後並看著我發光發亮
And, I didn't know if you knew
然後 我不知道你知不知道
So I'm taking this chance to say
所以我要藉這個機會說出口
That I had the best day with you today.
今天是我和你擁有的最好的一天
arrow
arrow
    全站熱搜

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()