Lyrics MV👉 https://youtu.be/mkR_Qwix4Ho


[Intro]

Meet me at midnight

與我在午夜相會吧


[Verse 1]

Staring at the ceiling with you

和你一同盯著天花板

Oh, you don't ever say too much

哦 你從不會多說什麼

And you don't really read into

而你也不會對我的憂鬱症

My melancholia

有什麼穿鑿附會的曲解


[Pre-Chorus]

I been under scrutiny (Yeah, oh, yeah)

我一直活在他們的監視下 (是的 哦 是的)

You handle it beautifully (Yeah, oh, yeah)

你妥善地打理著一切 (是的 哦 是的)

All this shit is new to me (Yeah, oh, yeah)

這些對我來說都是嶄新的事物 (是的 哦 是的)


[Chorus]

I feel the lavender haze creeping up on me

我感覺逐漸被愛包圍 猶如置身於薰衣草薄霧般

Surreal

好不真實

I'm damned if I do give a damn what people say

如果我很在乎人們的言語我會很難受

No deal

達不到共識

The 1950s shit they want from me

他們想在我身上套用1950年代的價值觀

I just wanna stay in that lavender haze

我只想要待在那薰衣草色的愛的迷霧中


[Verse 2]

All they keep asking me (All they keep asking me)

他們全都不斷詢問我 (他們全都不停詢問我)

Is if I'm gonna be your bride

我會不會成為你的新娘

The only kinda girl they see (Only kinda girl they see)

他們眼中的女孩只能夠 (他們眼中的女孩只可能)

Is a one-night or a wife

是拿來玩玩的對象或妻子其一


[Pre-Chorus]

I find it dizzying (Yeah, oh, yeah)

我覺得這讓人頭暈目眩 (是的 哦 是的)

They're bringing up my history (Yeah, oh, yeah)

他們正在提起我的感情史 (是的 哦 是的)

But you weren't even listening (Yeah, oh, yeah)

但你甚至聽都沒聽 (是的 哦 是的)


[Chorus]

I feel the lavender haze creepin' up on me

我感覺自己猶如被如薰衣草薄霧般的愛籠罩

Surreal

超不現實

I'm damned if I do give a damn what people say

如果我很在乎人們的言語我會瘋掉

No deal

因為達不到共識

The 1950s shit they want from me

他們想從我身上看到符合1950年代的老舊觀念

I just wanna stay in that lavender haze

我只想要待在那猶如薰衣草薄霧的愛之中


[Post-Chorus]

That lavender haze

那薰衣草般的薄霧中


[Bridge]

Talk your talk and go viral

你就繼續自說自話然後瘋狂吧

I just need this love spiral

我只需要這愛的迴圈

Get it off your chest

把不必要的想法從你的心裡挪開

Get it off my desk (Get it off my desk)

也讓它離開我的生涯 (從我的生涯離開)

Talk your talk and go viral 

你就繼續自說自話然後瘋狂吧

I just need this love spiral 

我只需要這愛的迴圈

Get it off your chest 

把不必要的想法從你的心裡挪開

Get it off my desk 

也讓它離開我的生涯


[Chorus]

I feel (I feel), the lavender haze creeping up on me

我感覺 (我感覺) 這份愛猶如薰衣草薄霧般籠罩著我

Surreal

好不真實

I'm damned if I do give a damn what people say

如果我太在乎人們的言論那我會崩潰

No deal (No deal)

不想解決 (不想理會)

The 1950s shit they want from me

他們想從我身上看見1950年代的陳舊思想

I just wanna stay in that lavender haze

我只想要待在那薰衣草般的薄霧中


[Outro]

Get it off your chest

將這些有的沒的從你的胸膛上移開

Get it off my desk

也將他從我的視線中拿開

That lavender haze

那薰衣草色的薄霧

I just wanna stay

我只想待在這

I just wanna stay in that lavender haze

我只想要待在那薰衣草色的薄霧中

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yu0312a 的頭像
    yu0312a

    妤ㄓ的歌詞翻譯部落格

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()