close

%E6%9C%AA%E5%91%BD%E5%90%8D

圖源:Taylor Swift Taiwan 


Audio👉https://youtu.be/GTEFSuFfgnU


[Intro]

My, my, my, my

My, my, my, my

My, my, my, my

My, my, my, my

My, my, my, my

My, my, my, my

My, my, my, my

My, my, my, my


[Chorus]

Saying goodbye is death by a thousand cuts

說再見這件事就像被凌遲而死

Flashbacks waking me up

我們的回憶喚醒了我

I get drunk, but it's not enough

我酩酊大醉 但這都不夠

’Cause the morning comes and you're not my baby

因為當早晨來到時你不是我的寶貝了

I look through the windows of this love

我從還沉浸在與你在一起時的角度望著一切

Even though we boarded them up

即便我們結束了這段感情

Chandelier's still flickering here

水晶吊燈仍在那兒搖晃著

’Cause I can't pretend it's okay when it's not

因為我無法在狀態不好時假裝很好

It's death by a thousand cuts

這是一場被凌遲所致的死亡


[Verse 1]

I dress to kill my time, I take the long way home

我用換裝打發時間 我繞遠路走回家

I ask the traffic lights if it'll be alright

我問著紅綠燈是否一切都會好起來

They say, "I don't know"

他們說「我不知道」

And what once was ours is no one's now

而曾屬於我們的愛現在再不屬於任何人

I see you everywhere, the only thing we share

我在每處都能看見你的身影 我們唯一共享的事物

Is this small town

只有這個小鎮

You said it was a great love, one for the ages

你說這段感情很棒 是這段青春的代表

But if the story’s over, why am I still writing pages?

但如果故事結束了 為什麼我還在續寫著?


[Chorus]

’Cause saying goodbye is death by a thousand cuts

因為說再見這件事就像被凌遲而死

Flashbacks waking me up

我們的回憶喚醒了我

I get drunk, but it's not enough

我酩酊大醉 但這都不夠

’Cause the morning comes and you're not my baby

因為當早晨來到時你不是我的寶貝了

I look through the windows of this love

我從還沉浸在與你在一起的角度望著一切

Even though we boarded them up

即便我們結束了這段感情

Chandelier's still flickering here

水晶吊燈仍在那兒搖晃著

'Cause I can’t pretend it's okay when it's not

因為我無法在狀態不好時假裝很好

It's death by a thousand cuts

這是一場被凌遲所致的死亡


[Verse 2]

My heart, my hips, my body, my love

我的心 我的臀 我的身 我的愛

Tryna find a part of me that you didn't touch

試著想找到我的某個部分是你沒觸碰過的

Gave up on me like I was a bad drug

你放棄我 好似我是毒品般讓人嫌惡

Now I'm searching for signs in a haunted club

現在我在充滿回憶的俱樂部尋找一絲感情的信號

Our songs, our films, united we stand

我們的歌 我們的影片 混著我們的身影

Our country, guess it was a lawless land

我們的城市 我猜它是個毫無紀律的淨土

Quiet my fears with the touch of your hand

用你的手觸碰我 撫平我的害怕

Paper cut stings from our paper-thin plans

我們薄紙上的計畫把我們刺的傷痕累累

My time, my wine, my spirit, my trust

我的時間 我的酒 我的靈魂 我的信任

Tryna find a part of me you didn't take up

試著想找到我的某個部分是你沒帶走的

Gave you so much, but it wasn't enough

給了你好多 但這都不夠

But I'll be alright, it's just a thousand cuts

但我將會好好的 這只是一種凌遲


[Chorus]

I get drunk, but it's not enough

我酩酊大醉 但這都不夠

'Cause you're not my baby

因為你不是我的寶貝了

I look through the windows of this love

我從還沉浸在與你在一起時的角度望著一切

Even though we boarded them up

即便我們結束了這段感情

Chandelier's still flickering here

水晶吊燈仍在那兒搖晃著

'Cause I can't pretend it's okay when it's not

因為我無法在狀態不好時假裝很好

No, it's not

不 並不好

It's death by a thousand cuts (You didn't touch)

這是一場被凌遲所致的死亡(你沒觸碰到的)


[Post-Chorus]

Tryna find a part of me that you didn't touch

試著想找到我的某個部分是你沒觸碰過的

My body, my love, my trust (It's death by a thousand cuts)

我的身 我的愛 我的信任(這是一場被凌遲所致的死亡)

But it wasn't enough, it wasn't enough, no, no

但這不夠 這遠遠不夠 不 不


[Outro]

I take the long way home

我繞遠路走回家

I ask the traffic lights if it'll be alright

我問著紅綠燈是否一切都會好起來

They say, "I don't know"

他們說「我不知道」

arrow
arrow
    全站熱搜

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()