MV (Original Version)👉 https://youtu.be/VuNIsY6JdUw


Lyrics MV (Taylor’s Version)👉 https://youtu.be/vwp8Ur6tO-8



[Verse 1]

You're on the phone with your girlfriend, she's upset

你正在和你的女友通電話 她心情很不爽

She's going off about something that you said

她正在曲解你剛才說的話

'Cause she doesn't get your humor like I do

因為她不像我能夠懂你的笑點

I'm in the room, it's a typical Tuesday night

我待在房間 這是再平常不過的星期二夜晚

I'm listening to the kind of music she doesn't like

我聽著她不喜歡的那種音樂

And she'll never know your story like I do

而她將永遠不會像我那樣了解你的故事


[Pre-Chorus]

But she wears short skirts, I wear T-shirts

但她總穿著短裙 我則總穿著T-shirt

She's Cheer Captain and I'm on the bleachers

她是啦啦隊長 而我只能在球場的座位上

Dreaming about the day when you wake up and find

夢想著有一天當你清醒 你就會發現

That what you're looking for has been here the whole time

你在尋找的那個人其實一直都在你身旁


[Chorus]

If you could see that I'm the one who understands you

如果你能看見我就是那個了解你的人

Been here all along, so why can't you see?

我一直都在你身邊 所以為什麼你看不見?

You belong with me, you belong with me

你該跟我在一起的 你是屬於我的


[Verse 2]

Walking the streets with you and your worn-out jeans

和你一起走在街上 你穿著刷破牛仔褲

I can't help thinking this is how it ought to be

我很難不去想這才是事情應該的發展走向

Laughing on a park bench, thinking to myself

在公園長椅上談笑風生 為我著想

Hey, isn't this easy?

嘿 這還不簡單嗎?

And you've got a smile that could light up this whole town

而你已經擁有了能夠點亮整個小鎮的笑容

I haven't seen it in a while since she brought you down

我還沒來得及好好欣賞它 因為她要來接走你了

You say you're fine, I know you better than that

你說你過得很好 我知道你不只如此

Hey, whatcha doing with a girl like that?

嘿 你和那樣亮麗的女孩在做什麼?


[Pre-Chorus]

She wears high heels, I wear sneakers

她總穿著高跟鞋 我則總穿著運動鞋

She's Cheer Captain and I'm on the bleachers 

她是啦啦隊長 而我只能在球場的座位上

Dreaming about the day when you wake up and find 

夢想著有一天當你清醒 你就會發現

That what you're looking for has been here the whole time 

你在尋找的那個人其實一直都在你身旁


[Chorus]

If you could see that I'm the one who understands you 

如果你能看見我就是那個了解你的人

Been here all along, so why can't you see? 

我一直都在你身邊 所以為什麼你看不見?

You belong with me 

你該跟我在一起的

Standing by and waiting at your back door

始終站在你身邊並在你的身後等待著

All this time how could you not know, baby?

你怎麼一點都沒發覺呢 寶貝?

You belong with me, you belong with me 

你該跟我在一起的 你是屬於我的


[Bridge]

Oh, I remember you driving to my house

喔 我還記得你開車到我家

In the middle of the night

在大半夜的時候

I'm the one who makes you laugh

我是唯一能逗你笑的那個人

When you know you're 'bout to cry

當你知道你快要掉淚的時候

And I know your favorite songs

而我知道所有你喜歡的歌曲

And you tell me 'bout your dreams

你也告訴我關於你夢想的事情

Think I know where you belong

我想我知道你的歸宿在哪

Think I know it's with me

我想我知道能和你攜手走下去的人是我


[Chorus]

Can't you see that I'm the one who understands you 

你難道看不見我就是那個了解你的人

Been here all along, so why can't you see? 

我一直都在你身邊 所以為什麼你看不見?

You belong with me 

你該跟我在一起的

Standing by and waiting at your back door 

始終站在你身邊並在你的身後等待著

All this time how could you not know, baby? 

你怎麼一點都沒發覺呢 寶貝?

You belong with me, you belong with me 

你該跟我在一起的 你是屬於我的


[Outro]

You belong with me 

你該跟我在一起的

Have you ever thought just maybe

你一點都沒有想過就是有可能

You belong with me? 

你應該跟我在一起嗎?

You belong with me 

你是屬於我的

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yu0312a 的頭像
    yu0312a

    妤ㄓ的歌詞翻譯部落格

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()