Lyrics MV👉 https://youtu.be/ycE7bUq3-2k


[Verse 1: Taylor Swift]

One night, a few moons ago

一晚 在幾個夜晚前

I saw flecks of what could've been lights

我看見了早該成為亮光的雀斑

But it might just have been you

但那大概就是你

Passing by unbeknownst to me

默默地與我擦身而過

Life is emotionally abusive

生活正情緒勒索著

And time can't stop me quite like you did

而時間無法停下我的腳步 你也一樣

And my flight was awful, thanks for asking

而我的飛行感受不太好 謝謝你的關心

I'm unglued, thanks to you

我不再執著了 因為你的出現


[Chorus: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

And it's like snow at the beach

而這感覺就像沙灘上鋪上了一層雪

Weird, but fuckin' beautiful

很詭異 但卻超級的漂亮

Flying in a dream

在夢裡自由飛行

Stars by the pocketful

因為我有一袋子的星星

You wanting me

你渴望著我

Tonight feels impossible

今晚讓人感到不敢相信

But it's comin' down

但一切正在實現

No sound, it's all around

無聲無息 就在身邊


[Post-Chorus: Taylor Swift, Lana Del Rey]

Like snow on the beach

就像沙灘上的那層雪

Like snow on the beach

就像沙灘上的那層雪

Like snow on the beach

就像沙灘上的那層雪

Like snow, ah

就像那層雪


[Verse 2: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

This scene feels like what I once saw on a screen

這個場景就像某次我在螢幕上看到的

I searched "aurora borealis green"

我曾搜尋「碧綠北極光」

I've never seen someone lit from within

但我從未見過有人能從中閃爍而出

Blurring out my periphery

模糊了我的邊界

My smile is like I won a contest

我笑得像贏得了比賽

And to hide that would be so dishonest

並不誠實地藏起一部分的自己

And it's fine to fake it 'til you make it

在你追到我之前 掩飾自己是件好事

'Til you do, 'til it's true

直到你追到了 直到我們的愛化為真實


[Chorus: Taylor Swift & Lana Del Rey]

Now it's like snow at the beach

現在這就像沙灘上的那層雪

Weird, but fuckin' beautiful

看似詭異 但卻是難以描述的美

Flying in a dream

在夢裡自由飛翔

Stars by the pocketful

用一袋子的星星

You wanting me

你渴望著我

Tonight feels impossible

今晚令人感到不可置信

But it's comin' down

但這都是逐漸實現

No sound, it's all around

無聲無息 它就在身邊


[Post-Chorus: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

Like snow on the beach

猶如沙灘上的那層雪

Like snow on the beach

猶如沙灘上的那層雪

Like snow on the beach

猶如沙灘上的那層雪

Like snow, ah

猶如那層雪


[Bridge: Taylor Swift, Taylor Swift & Lana Del Rey]

I (I) can't (Can't) speak, afraid to jinx it

我 (我) 無法 (無法) 開口 生怕觸了霉頭

I (I) don't (Don't) even dare to wish it

我 (我) 甚至不敢 (不敢) 期望

But your eyes are flying saucers from another planet

但你的雙眼就像從其他星球來的飛碟

Now I'm all for you like Janet

現在我就像珍娜傑克森 把自己全數奉獻給你

Can this be a real thing? Can it?

這段感情可以是真愛嗎?可以嗎?


[Chorus: Taylor Swift & Lana Del Rey, Taylor Swift]

Are we falling like snow at the beach? (Snow at the beach)

我們是否就像雪花般降落在了沙灘上?(在沙灘上的雪花)

Weird, but fuckin' beautiful

看起來詭異 但卻如此美麗動人

Flying in a dream (Flying in a dream)

在夢裡暢遊 (在夢裡飛翔著)

Stars by the pocketful

因為我有一袋子的星星

You wanting me (You wanting me)

你渴望著我 (你渴望著我)

Tonight feels impossible

今晚令人感到難以置信

But it's comin' down

但這確實在發生

No sound, it's all around

無聲無息 縈繞在身邊


[Post-Chorus: Taylor Swift, Lana Del Rey]

Like snow on the beach (Snow on the beach)

就像沙灘上的那層雪 (沙灘上的那層雪)

Like snow on the beach (Flying in a dream)

猶如沙灘上的那層雪 (在夢裡自由飛翔)

Like snow on the beach (You wanting me)

就像沙灘上的那層雪 (你渴望著我)

Like snow, ah

猶如那層雪

But it's comin' down

但這一切都在實現

No sound, it's all around

無聲無息 它就在身邊


[Outro: Taylor Swift]

Like snow on the beach

就像沙灘上的那層雪

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在發生 它正在實現)

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在讓你看見 它正在浮現)

Like snow on the beach

猶如沙灘上的那層雪

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在實現 它正在發生)

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在浮現 它正在讓你看見)

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在實現 它正在發生)

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在浮現 它正在讓你看見)

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在實現 它正在發生)

(It's comin' down, it's comin' down)

(它正在浮現 它正在讓你看見)

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yu0312a 的頭像
    yu0312a

    妤ㄓ的歌詞翻譯部落格

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()