Taylor’s Version Lyrics MV👉 https://youtu.be/S4PuN-IWi2g



[Verse 1]

I was reminiscing just the other day

我曾不斷回想過去那麼一天

While having coffee all alone

當我獨自喝著咖啡

And Lord it took me away

而上帝啊 它將我的思緒

Back to a first-glance feeling on New York time

帶回到在紐約一眼瞬間的那個時刻

Back when you fit my poems like a perfect rhyme

回到當你像完美的韻腳融進我的詩篇的時候

Took off faster than a green light, go

我們淪陷的速度遠快於綠燈 走吧

Yeah you skip the conversation when you already know

是啊 你跳過了對話 因為你知道

I left a note on the door with a joke we'd made

我在門上留下一張寫著我們開的玩笑的便條

And that was the first day

而那就是戀情的第一天


[Chorus]

And darling it was good

而親愛的 這感覺曾是那麼好

Never looking down

這從無法讓人輕視

And right there where we stood

而此刻我們所站著的地方

Was holy ground

曾是我們的聖地


[Verse 2]

Spinning like a girl in a brand new dress

像個穿新裙的女孩那樣轉著圈

We had this big wide city all to ourselves

我們完全地擁有這個寬闊的大城市

Wе block the noise with the sound of "I need you"

我們屏蔽掉任何噪音 包含了「我需要你」的聲音

And for thе first time I had something to lose

而這是第一次 我感覺有什麼將要逝去

And I guess we fell apart in the usual way

而我想我們分手的理由其實稀鬆平常

And the story's got dust on every page

而這個故事的每一頁都被蒙上了灰

But sometimes I wonder how you think about it now

但有時候我很想知道現在你是怎麼看待這段感情的

And I see your face in every crowd

而我在每個人群中都看見你的面龐


[Chorus]

'Cause darling, it was good

因為親愛的 這段感情曾是那麼美好

Never looking down

從不會讓人想輕視它

And right there where we stood

而此刻我們所站的地方

Was holy ground

曾是聖地啊


[Bridge]

Tonight, I'm gonna dance

今晚我將要跳舞

For all that we've been through

致我們經歷過的回憶

But I don't want to dance

但我不想要跳舞

If I'm not dancing with you

如果無法和你一起共舞的話

Tonight, I'm gonna dance

今晚我將要跳舞

Like you were in this room

像是你曾在這房間時那樣

But I don't want to dance

但我不想要跳舞

If I'm not dancing with you

如果我只能一個人跳舞


[Chorus]

It was good

這感覺曾那麼棒

Never looking down

我從沒想過輕視這段感情

And right there where we stood

而此刻我們所在的地方

Was holy ground

曾是聖地啊


[Outro]

Tonight, I'm gonna dance

今晚我要跳舞

For all that we've been through

致所有我們經歷過的挑戰

But I don't want to dance

但我並不想跳舞

If I’m not dancing with you

如果這時你不在我身邊

Tonight, I'm gonna dance

今晚我將要跳舞

Like you were in this room

就像你在這間房時那樣

But I don't want to dance

但我並不想獨自跳舞

If I’m not dancing with you

如果身邊沒有你

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yu0312a 的頭像
    yu0312a

    妤ㄓ的歌詞翻譯部落格

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()