%E6%9C%AA%E5%91%BD%E5%90%8D



Lyrics MV👉 https://youtu.be/OWbDJFtHl3w



[Verse 1]

We gather here, we line up, weepin' in a sunlit room

我們聚在這 我們整隊 在一間被陽光照射著的房間哭泣

And if I'm on fire, you'll be made of ashes, too

而如果我著了火 你將也會化為塵灰

Even on my worst day, did I deserve, babe

即便是在我最糟的那段時光 仍是我活該嗎 寶貝

All the hell you gave me?

活該得到所有你給予我的痛苦?

'Cause I loved you, I swear I loved you

因為我愛過你 我發誓我愛過你

'Til my dying day

直到我臨終那天


[Chorus]

I didn't have it in myself to go with grace

我沒辦法讓我自己優雅地離去

And you're the hero flying around, saving face

而你是為挽救顏面四處飛行的超人

And if I'm dead to you, why are you at the wake?

而如果我為你而亡 你有什麼理由為我守夜呢?

Cursing my name, wishing I stayed

咒罵著我的名字 但願我留下

Look at how my tears ricochet

看著我的眼淚如何跳彈


[Verse 2]

We gather stones, never knowing what they'll mean

我們將石子擺在一起 從不知道他們將代表什麼

Some to throw, some to make a diamond ring

有些會被用來拋擲 有些則會被做成鑽戒

You know I didn't want to have to haunt you

你知道我不想要非得和你糾纏

But what a ghostly scene

但多麼可怕的一幕

You wear the same jewels that I gave you

你戴著我給你的 與我相同的珠寶

As you bury me

一邊埋葬著我


[Chorus]

I didn't have it in myself to go with grace

我沒辦法讓我自己優雅地離去

'Cause when I'd fight, you used to tell me I was brave

因為當我奮戰時 你曾對我說我是勇敢的

And if I'm dead to you, why are you at the wake?

而如果我為你而亡 你有什麼理由為我守夜呢?

Cursing my name, wishing I stayed

咒罵著我的名字 但願我留下

Look at how my tears ricochet

看著我的眼淚如何跳彈


[Bridge]

And I can go anywhere I want

而我能去到任何我想去的地方

Anywhere I want, just not home

任何我想去的地方 只要不是回家

And you can aim for my heart, go for blood

而你能直直瞄準我的心 讓它淌血

But you would still miss me in your bones

但在你的骨子裡你仍然會想念我

And I still talk to you (When I'm screaming at the sky)

而我仍對你說著話(當我對著天空大叫時)

And when you can't sleep at night (You hear my stolen lullabies)

而當你在夜晚無法安睡時(你聽見了我那些被偷走的作品像安眠曲般播放著)


[Chorus]

I didn't have it in myself to go with grace

我沒辦法讓我自己優雅地離去

And so the battleships will sink beneath the waves

而所以那些主力艦將會被海浪沖落

You had to kill me, but it killed you just the same

你必須除掉我 但這同樣也折磨著你

Cursing my name, wishing I stayed

咒罵著我的名字 但願我留下

You turned into your worst fears

你變成了你最糟的恐懼

And you're tossing out blame, drunk on this pain

而你丟下責任 醉於這份痛苦

Crossing out the good years

抹去了那幾年的好

And you're cursing my name, wishing I stayed

而你咒罵著我的名字 但願我留下

Look at how my tears ricochet

看著我的眼淚如何跳彈

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yu0312a 的頭像
    yu0312a

    妤ㄓ的歌詞翻譯部落格

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()