%E6%9C%AA%E5%91%BD%E5%90%8D


MV👉 https://youtu.be/GkD20ajVxnY


[Verse 1]

He said the way my blue eyes shined

他說我的藍眼睛閃耀的樣子

Put those Georgia stars to shame that night

足以放在喬治亞州的星星旁讓整個夜晚失色

I said, "That's a lie"

我說「你在說謊」

Just a boy in a Chevy truck

只是個開雪佛蘭卡車的男孩

That had a tendency of gettin' stuck

有個堅持要留下來的意願

On backroads at night

在夜晚的小路上

And I was right there beside him all summer long

而整個漫長的夏天我就在他身邊

And then the time we woke up to find that summer gone

而在這之後我們醒過來發現夏天早已逝去


[Chorus]

But when you think Tim McGraw

但當你想到Tim McGraw的時候

I hope you think my favorite song

我希望你想到我最喜歡的那首歌

The one we danced to all night long

那首讓我們共舞整晚的歌曲

The moon like a spotlight on the lake

那時的月亮就像在湖上的聚光燈

When you think happiness

當你想起幸福快樂時

I hope you think that little black dress

我希望你想起那條小小的黑色洋裝

Think of my head on your chest

想到我的頭靠在你胸前

And my old faded blue jeans

還有我那件老舊褪色的牛仔褲

When you think Tim McGraw 

當你想到Tim McGraw的時候

I hope you think of me 

我希望你想到我


[Verse 2]

September saw a month of tears

九月見證了我一整個月的淚水

And thankin' God that you weren't here

而感謝上帝你不在這裡

To see me like that

看見我這個樣子

But in a box beneath my bed

但在我床下有一個箱子

Is a letter that you never read

有一封信是你從未讀過的

From three summers back

是從三個月前那時開始的

It's hard not to find it all a little bittersweet

這樣有點酸酸甜甜的感覺很難不去發覺

And lookin' back on all of that, it's nice to believe

而回首那段酸甜苦辣的所有時 我很願意相信


[Chorus]

When you think Tim McGraw 

當你想到Tim McGraw的時候

I hope you think my favorite song 

我希望你想到我最喜歡的那首歌

The one we danced to all night long 

那首讓我們共舞整晚的歌曲

The moon like a spotlight on the lake 

那時的月亮就像在湖上的聚光燈

When you think happiness 

當你想起幸福快樂時

I hope you think that little black dress 

我希望你想起那條小小的黑色洋裝

Think of my head on your chest 

想到我的頭靠在你胸前

And my old faded blue jeans 

還有我那件老舊褪色的牛仔褲

When you think Tim McGraw 

當你想到Tim McGraw的時候

I hope you think of me 

我希望你想到我


[Bridge]

And I'm back for the first time since then

而我回到第一次那時

I'm standin' on your street

我站在你的街上的時候

And there's a letter left on your doorstep

而那裡有封信被遺留在你的門階上

And the first thing that you'll read is:

而第一句你將會讀到的話語是:

"When you think Tim McGraw

「當你想到Tim McGraw的時候

I hope you think my favorite song 

我希望你想到我最喜歡的那首歌

Someday you'll turn your radio on

有一天你要打開你的收音機時

I hope it takes you back to that place"

我希望它帶你回到記憶中的那個地方」


[Chorus]

When you think happiness 

當你想起幸福快樂時

I hope you think that little black dress 

我希望你想起那條小小的黑色洋裝

Think of my head on your chest 

想到我的頭靠在你胸前

And my old faded blue jeans 

還有我那件老舊褪色的牛仔褲

When you think Tim McGraw 

當你想到Tim McGraw的時候

I hope you think of me 

我希望你想到我

Oh, think of me

想到我

Mmmm


[Outro]

He said the way my blue eyes shine 

他說我的藍眼睛閃耀的樣子

Put those Georgia stars to shame that night 

足以放在喬治亞州的星星旁讓整個夜晚失色

I said, "That's a lie"

我說「你在說謊」

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 yu0312a 的頭像
    yu0312a

    妤ㄓ的歌詞翻譯部落格

    yu0312a 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()